Saeco HD8751

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco HD8751 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Ben 04-12-2015
Geschreven voor: Saeco HD8751

Goede volautomaat die lekkere koffie zet. Het fijne aan deze automaat is dat het display goed duidelijk is d.m.v. symbolen en kleuren.

De zetgroep is gemakkelijk in/uit te nemen (in tegenstelling wat een andere recentie hier vertelt) en is goed te reinigen (i.v.m. eventuele schimmelvorming)

Pluspunten:
- Gemakkelijke bediening
- Goed schoon te houden
- Zet lekkere koffie
- Heet water functie voor thee
- RVS boiler en Ceramische maalschijven

Minpunten:
- Heet water functie spettert behoorlijk waardoor het apparaat en keuken nat is.
- Watertank niveau is niet te zien van af de buitenkant
- Apparaat is wat groot en heeft een saai uiterlijk

visvlis 19-10-2015
Geschreven voor: Saeco HD8751

Mooi apparaat, lekkere koffie. Ook de mogelijkheid om er thee mee te zetten of melk op te schuimen om een cappucino te maken. Na een half uur gaat hij vanzelf uit. Om de 2 maanden moet hij wel ontkalkt worden, kost ongeveer 9 euro voor een flesje ontkalker.

tegelke 30-09-2015
Geschreven voor: Saeco HD8751

geweldig apparaat, gebruik zeer eenvoudig en aangezien ik alleen gewone koffie drink een super machine. Kon misschien iets stiller zijn, maar voor de prijs een geweldig apparaat

dennisduitscher 26-09-2015
Geschreven voor: Saeco HD8751

Erg fijne machine lekkere koffie alleen de temperatuur van de koffie had iets warmer gemogen en de tuit van de pannarello zit voor de waterbak dat is niet zo handig

koffieboon47 16-09-2015
Geschreven voor: Saeco HD8751

De smaak van de koffie is zeer goed. Dit komt door de vers gemalen bonen waarvan je de sterkte kunt instellen. De machine spoelt regelmatig. Dan weet je dat je steeds een vers kopje koffie krijgt. Wat enigszins tegenvalt is dat de opvangbak onder het apparaat zo snel vol is, ondanks het geplaatste bekertje onder de schenktuit.

p.wolsink 13-09-2014
Geschreven voor: Saeco HD8751

Na 3 maanden liep de machine vast. Gebeld met technische dienst die dan telefonisch het probleem trachten op te lossen. Maar de desbetreffende medewerker moest alles zelf navragen en het werd een niet-profesioneel gepruts. Apparaat werd opgehaald waarvoor ik een halve dag thuis diende te blijven. We zouden bericht krijgen maar dat gebeurde niet. Het servicecentrum (in België...) was niet bereikbaar. Na ruim een week stond iemand weer met de machine op de stoep. Echter nu bleek de hoeveelheid koffie per kopje ontregeld. Weer telefonisch contact en weer zonder resultaat met als gevolg dat het apparaat opnieuw naar Philips terug moest. Daar hadden we geen zin in. Hij is ingeruild voor een Delonghi (met betere reviews!).

Fred A 14-09-2014

En... hoe warm is de koffie nu?

arfo 09-08-2014
Geschreven voor: Saeco HD8751

Ik had hiervoor een Melitta, deze beviel prima maar ging defect, na veel onderzoek deze van Philips uitgezocht. TIP nu zit er nog 1 jaar extra garantie op.
Het is een mooie machine met een zeer duidelijk en groot display, grote symbolen dus je ziet precies hoe of wat. Enige instellingen moet je naar eigen behoefte instellen (gaat makkelijk met de duidelijke beschrijving) en draaien maar. Je kan de hoeveelheid koffie en de maalgraad goed instellen, helaas de temperatuur niet al is die goed. Er zit een groot bonen reservoir op en dat is erg lekker zeker ten opzichte van de Melitta
Minpunten:
Niveau van de watertank is niet zichtbaar
Hoe vreemd het ook klinkt, met deze machine kan je niet in 1 keer 2 kopjes espresso zetten, er zit geen knop op voor 2 kopjes, dus je moet diverse keren op 1 kopje drukken.

Maar voor deze machine en deze prijs met 3 jaar garantie (tijdelijk) is het een prima machine.
Bij smaak heb ik een 8 neergezet maar dat is persoonlijk en ligt aan de bonen die je gebruikt, de maalgraad en de hoeveelheid koffie die je instelt.

arfo 06-09-2014

Aanvulling...
Ondanks dat het apparaat mij prima bevalt is er voor mij 1 groot minpunt en dat is de zetgroep. Eruit halen en schoonmaken is geen probleem maar het terug plaatsen gaat zeer moeizaam, ik moet steeds de stroom eraf halen en er weer opzetten om het systeem te laten resetten in de hoop dat de zetgroep dan wel erin kan, ondanks contact met Philips moet ik die handelingen keer op keer uitvoeren (soms wel 5x) jammer. Alles staat verder goed, de streepkes tegenover elkaar maar helaas past hij er pas in nadat de machine zelf de radertjes veranderd heeft.

arfo 16-09-2014

Ook met de hier geplaatste suggestie, nog bedankt, blijft het terug plaatsen van de zetgroep erg moeilijk, wat weer jammer is want het is verder een fijne machine

Diedo 07-09-2014

@Arfo
Even een tip/aanvulling voor het terugzetten van de zetgroep. Het uitnemen ging bij mij ook makkelijk maar het terugzetten daarentegen heel moeilijk. Ik heb de oplossing per toeval gevonden. Wanneer je de zetgroep terug wilt zetten moet je het vierkante blok op de zetgroep (daar waar de koffie in wordt geperst), even naar links draaien. Als het goed is hoor je een klein klikje. Het terugzetten van de zetgroep is dan een fluitje van een cent. Succes!

arfo 09-08-2014

Ik lees net (en dat staat niet in de beschrijving) dat je 2x op de koffietoets moet drukken voor 2 kopjes, ik had de vragen beter eerst kunnen lezen